2009年10月27日 星期二

陸羽仁 - 港英思維特區行事

雖然微軟及亞馬遜等公司業績好過預期,9月份美國成屋銷量上升9.4% ,但投資者趁好消息出貨和資源股因價格下跌受壓,美股上周五下挫,杜指再度失守10000點關口,下挫109點,創了今個月以來的最大單日跌幅。

奧巴馬上周六宣佈美國進入甲型H1N1流感全國緊急狀態。美國疾控中心(CDC) 上周五表示,甲流疫情已在全美50個州中的46個州出現大範圍蔓延,就如普通流感季節的高峰期,但出現時間提早很多,且預計未來將出現更多的傳染。

內地在醫藥股領漲支撐下,股市反覆靠穩,上證綜指微升0.1%至3110點,再創逾兩個月收市新高。亞洲其他股市個別發展,摩根士丹利除日本外亞太區股指在上周創下的15個月高位下方靠穩。本田汽車等出口股因日圓貶值而帶頭上漲,日本日經指數漲0.8%至10363點的四周以來最高位收市。歐洲股市初段亦造好,倫敦、巴黎、法蘭克福指數都微升。

講完重陽節期間外圍股市的發展,也想講講樓市,金管局在上周五公佈,將樓價2000萬元或以上的物業按揭成數,由原來七成,下調至六成,2000萬元以下物業則沿用七成按揭上限,但按揭貸款金額不可超過1200萬元。另外物業買家可以用按揭保險來多借兩成按揭,如今也改為只是自住物業才可以多借兩成。

政策出台後,評論員、銀行家、地產商、地產代理,絕大多數人話收緊豪宅對樓市無乜影響,或者有影響只是「心理影響」,最典型的評論係話「買豪宅全屬實力買家,不少借貸比率為樓價五成或以下,所以無甚影響。」這些評論者或有既得利益,唔想樓市跌,所以大力唱好,陸羽仁見過80年代和90年代兩個樓市狂潮,體驗過92年港英政府收緊按揭成數到七成和97年特區政府提出八萬五政策(增加房屋供應到每年八萬五千個)對市場的影響,記憶猶新,政府出手千祈唔好當無事發生。我?家仲記得,97有個財經評論家話「八萬五一影響都無,千祈唔好信政府干預市場有作用」,但大家都知結果係點,所以應該認為:「千萬不要以為政府干預樓市無作用。」

持貨多者要減磅

有一個「大孖沙」聽到金管局要降低2000萬以上的豪宅按揭成數,打電話和我傾起這事,佢話:「買得起豪宅都係有錢人,應該唔會因為降低一成按揭而唔買樓?」我回應話:「好多人買豪宅唔係自住,而係炒,或者係半住半炒,買間樓得閒來香港時住,升得三幾成又會沽,好多內地人都係咁。所以唔係買唔買得起的問題,係買完之後會唔會升的問題,買完唔升,買來做乜?假設你住2、30間200 0幾、3000萬的豪宅,聽到政府話收緊豪宅按揭,你會話我唔怕買多幾間?話無事我唔買唔賣?定係話我都係沽番幾間出街減磅啦?」大孖沙話:「咁又係,如果我有咁多貨都係減磅安全啦。」所有投資市場都有買有賣,有人唔信有問題,會繼續買,亦有人怕出事,會沽貨出街,無論如何,政府出手後,會增加出貨者的意欲,吸收購買力。按陸羽仁的經驗,樓市升開有慣性,政府出手後,都會當無事再衝,但樓市再上或呆企3個月至半年後,就有下滑壓力。

特區政府今次咁快出手管豪宅按揭,我都有少少意外,曾特首在公佈《施政報告》後仲話:「我唔理豪宅價錢,因為豪宅價格飆升不影響民生……我只關心中小型樓宇價格。」言猶在耳,金管局新總裁「命陳」(陳德霖英文名NormanChan的諧音)已經出手收緊豪宅按揭,到底係「命陳」唔聽曾特首講自把自為去收緊豪宅按揭,還是曾特首轉呢?我估係曾特首轉居多,因為「命陳」上一份工係特首辦主任,無理由一離開禮賓府幾個月就咁反骨也。


高調出手想博掌聲

曾特首原本係港英政府的高官,港英一向奉行大市場小政府的行事方式,認為對市場管得愈少愈好,況且管樓價是吃力不討好之事,管得鬆無用,管得緊樓價大跌又令發展商和過百萬有樓的業主唔高興,所以都係少管為妙。港英只是在炒得太熱、泡沫太大對銀行體系構成風險時,才被逼出手,出手時也是隱隱晦晦,點到即止。曾特首本來也是這種思維,所以在發表《施政報告》後,還公開講了「我唔理豪宅價錢……我只關心中小型樓宇價格」這些話,這是佢真正的想法,亦好符合港英年代官員的思維邏輯。基於這個邏輯,我當時估政府不會刺破樓市正在形成的泡沫。

言猶在耳,金管局已經出手收緊按揭,證明特區政府的手法已經變了,要以順從民意為先,既然曾特首話唔理豪宅價錢後,不受市民歡迎,政府就馬上轉,出手干預豪宅價格。

你可能會問,92年銀行都把住宅按揭由9成收緊到7成,後來更把豪宅按揭收緊到6成,這些事情過往已有先例,沒有甚麼大不了。你睇番當年政府的做法,就知和今天的不同。92年香港銀行第一次收緊按揭時,人人都知是政府主導,但表現出來形式卻是銀行自行公佈,政府歡迎,搞到好似銀行公會的決定,收緊按揭的理由是控制銀行貸款風險,並不是壓抑樓價。政府隱身其後,從不承認佢要打低樓價。

如今收緊按揭由金管局總裁「命陳」企出來公佈,他不但直認是事件的主催者,簡直想代表政府分,以爭取不滿樓價高企的市民支持,所以我話這一班高官雖然是繼承了港英政府的思維路向,但現已變成特區政府的行事方式,深受民意左右。


豪宅價格飛龍在天

我不是評論對錯,只是估計事態的發展,以利大家作投資決定。既然政府咁想壓抑樓價以爭取市民支持,可以預計,如果豪宅六成按揭的措施不見效(初期表面上應會如此),政府已把自己的面子押上去,就一定要賭下去,一定要出招出到壓住樓價唔升為止,不過世事往住無咁完美,樓價好少企定唔郁,唔係升就係跌,所以政府打擊樓價政策要成功,最後好可能打到樓價下跌收場。

?家另一種呼聲愈來愈大,就係復建居屋,這個政策不止泛民同意,親建制的基層政黨也同意,所以即使政府本來唔想做,怕打低樓價,最後都可能會做。中環茶友拆局,話居屋本來作為低收入階層一個另類置業選擇,有其好處,重推居屋也不一定對樓市有很大衝擊(比銀行收緊按揭的威力細一點),但會有愈來愈多政治壓力要政府大量建居屋,在黃金靚地建居屋,也難保政府面對壓力不會就範,若然政府宣佈會大量興建市區居屋,對中下價樓的壓力亦相當大。

綜合看政府政策的新發展,真係唔使咁急買樓。這一次樓市抽升,特別係豪宅價格喪升潮,已經係《易經》所謂的「飛龍在天」的格局,或者可以飛多一陣,但已差不多走到盡頭。天匯71000元一呎,上晒國際報紙,話香港樓價貴過紐約、倫敦,發展商的確出晒位,或者有助佢賣樓於一時,但就陷香港於被動境地,搞到阿爺都知香港樓市喪升,你話曾特首有無壓力?無論如何,買樓是長線投資,銀碼好大,必須三思而行。

沒有留言:

張貼留言