2009年9月21日 星期一

陸羽仁 - 莫再等金融海嘯

周末在老友們茶敘,一個老友問我,金融海嘯幾時再來?我見老友講到金融海嘯時,並無驚恐,反而露出一臉企盼的眼神,即時反應是有點奇怪,心諗呢個老友做生意,無理由望有金融海嘯,但回心一想,佢應該在海嘯時無入市買樓買股,覺得錯失機會,所以期望海嘯再來,俾個機會佢執平貨。呢個世界又會唔會咁理想呢?

記得著名基金經理彼得林治(PeterLynch)曾經講過,每到星期日睇報紙,總會出現「樓價即將大跌!」、「股災很快到來!」等標題林治認為,這些只是吸引人眼球的標題,樓災股災通常不會發生,如果你相信這些評論,就經常不能投資了。

無可否認,如這些嚇人標題所講的金融海嘯,的確在08年9月至今年3月發生了,雖然這是百年一遇的金融災難,但因為它的確發生了,更令人覺得金融海嘯好容易再發生,但事實又如何呢?

講番我如何回應老友有關金融海嘯的提問,我當時咁答:「首先,我要問你講緊短線定長線,若講長線,即係3、5、7年,我真係唔知,好多人都覺,如果美國在海嘯後無改革金融制度,繼續容許華爾街大發花紅,以貪焚指引他們作不負責任的投機,難保金融海嘯不會再來。但這些宏觀分析,對你1年之內短線投機、投資的決定,一幫助都無,短線而言,大市似反覆向上,投資市場向上的風險大過向下的風險,你想等海嘯再買的希望好可能會落空。」老友見我篤爆佢「想等海嘯再買」的心理,面色微紅,但繼續爭辯,為何短期內不可以出現股災樓災呢?問我係唔係「肯定」無咁樣機會?


金錢太多資產例升

我話我只能「肯定我不能肯定」,我話邊個講「肯定」你都唔好信佢,只講一個最簡單的變數,若果股市樓市升得太急,例如港股在年底前就急升上31900點的歷史高位,咁短時間升咁多,升得又急又快,好明顯出現泡沫,咁又好大機會爆破,升得愈快爆得愈快。如果你唔睇股市點升,咁快就肯定佢好快會爆或者唔會爆,又係唔係太武斷呢?

但唔講「肯定」,可以講「可能」,照目前的情況看,未來1年投資市場的趨勢很可能是向上而不是向下,進一步復甦的機會大過再現股災。我向老友解釋,現時投資市場的大趨勢,和全球政府的回應金融海嘯措施有關。上星期雷曼兄弟倒閉和金融海嘯一周年,事後回想,美國政府完全可以拯救雷曼,但佢最後選擇不救,觸發金融市場信心崩潰,令去年9月和今年3月環球股市兩度下插至低位,最後以美國為首的20大國決定大印銀紙全力入市救市,金融海嘯危機百年不遇,政府唯有用百年不遇的力度印銀紙救市,結果終於頂住跌勢,同時由於金錢氾濫,令金融市場急促反彈,出現金錢太多資產例升的現象。

金融海嘯帶來的大跌懲罰了急進的投機者,隨後的大升卻懲罰了穩健的投資者,沒有太多投資者可以捕捉到3月以來的大升,部份人全部空倉等下一浪海嘯,結果海嘯沒有來,他們也沒有買貨。無買無賺錢都唔係太傷,更有甚者,有華資大戶一直認為股市會大跌,在13000、14000點就沽了大量期指,天天說股市太高會大跌,但大跌始終沒有來,他就被個市咬住唔放。


反覆向上趨勢未改

如今金融市場的大趨勢是回復正常,美元的走勢,正好反映了這種「正常趨勢」,由於美國負債最深,印銀紙的速度太快,所以美元出現長線的弱勢,正如我在上周一所講,在金融海嘯最烈時,資金一度走入美國國債市場避險,令美元短線抽升,蒙蔽了人們的視線,但金融市場又回復平穩,美元回復正常,弱勢立現,出現美元跌,資產升的大趨勢。

大家都預美元要跌,大家都預通脹要來,所以就把錢投入股市或樓市這等實物資產市場,特別是流去高增長地區的市場,想享受匯價和資產價格的雙重升值,中國這種市場最合老外的合味,所以中國股市升得最厲害,升得太急如今還在調整中(見表1)。港股和美股由於無內地股市升得那麼厲害,無需要急促調整,如今還在一個完美的上升走勢中(見表2,表3),還在創一年高位,出現有調整、無大跌的走勢,趨勢是炒股者的老友,買股順勢去做,贏錢機會大。

港股升到21600點左右,接近1年前的水平,PE近15倍,若無再海嘯的風險,話高唔高,話低唔低,唔好估佢即刻會爆。如今升咁多,隨時可以出現調整,但跌番1000零點,調整7、8%,可能又差不多,抖氣又可以再炒,反覆向上的趨勢未改。若手上股票不多,應該趁調整時入市,而唔係一見升就沽貨。

未來影響後市最大的因素,是各地政府如何退場,撤回各種救市措施,若他們退得太早,經濟衰退的局面未扭轉,可能政府一退場經濟就插;但如果退得太慢,就可能因為錢太多出現惡性通脹,令股市樓市先急抽後急插。各地政府退場的時機選擇得好唔好,絕對會影響後市的走勢,唔係而家就完全預計得到。

金融界高人估計,中國會盡量爭取在主要國家中最早退場,以求證明中國經濟狀況最為強健,宣佈退場時難免引起一些短期震盪。另外,美國好難太早退場,因為好像伯南克那樣的央行行長,不想太早退場而要負上搞死經濟的責任,所以要拖到有通脹苖頭明顯出現時,才會慢慢退場。

若各地政府合埋地退場,金融市場經過震盪後仍會反幅向上,維持一個健康的反覆向上形態,而不是直線上升形態,股市、樓市可以炒耐。若政府退場太慢,惡性通脹突然湧至,股市第一個反應可能會急促抽升,因為唔投資好難對抗通脹,但股市出現泡沫後,政府不得不大幅加息以對抗惡性通脹時,就會把泡沫刺破。


超貴豪宅長咪制

老友見我話短期內唔似有機會再出現海嘯等佢執平貨,又倒轉頭問我追番去買樓買股得唔得,我話股市近期升得急雖然怕佢調整,但以長少少來計,買入都唔會太差,因為股市14、15倍平均PE唔算太貴,但樓市就惡講,特別係豪宅,而家發展商新盤開價無晒譜,好似一個九龍站所謂頂層特色戶,話要7萬幾元一呎,買入如要長,放租出去收月租15萬,都只係得1厘租金收益,長線唔知點支持呢價位。但短線而言,唔排除有人買,買家可能放低少少本錢博短炒,想博執5%、10% 就閃,呢叫做仆傻瓜遊戲,大傻搵二傻,無人夠膽講大傻一定唔得,但買咁貴天價樓長真係好難贏啦!

綜合而言,我對老友的建議是莫再等金融海嘯出現大跌,若手上持貨不多,等到小跌都可以買股票傍身,對抗一下通脹。當然買股又好,買樓又好,不能不看投資市場長、中、短期大勢,若中短期大勢向上,買貨贏錢的機會大過沽貨,不過話得說回來,股票受公司盈利和派息能力支持,物業受租金回報支持,若是中長線投資,PE太離譜的股票(例如幾百倍PE的殯儀股)和租金回報太低的物業(例如7萬幾元一呎、租金回報只有1厘的豪宅),短炒好難講,長就真係咪制啦,所以話買話買,都唔可以闔埋眼就去買。

沒有留言:

張貼留言