2010年5月3日 星期一

陸羽仁 - 上落市要用游水策略

網友迷茫中青呢10年的股票加基金投資,前前後後投入過大概100萬,但10年來賺左唔夠20萬(包括帳面及實質回報)……

迷茫中青講︰「我嘅失敗經驗係,在高位,好難清倉(因為唔知何時是頂,開始跌時亦怕清倉後就回升,左一巴右一巴),大跌市時難免有損失。陸Sir可否分享一下如何在市場大升大跌時,都可以長遠保持10%平均回報?謝謝。」

升得太癲要減持

我話長綫投資坐定唔郁的部分,都唔等如完全唔可以減持,如果你覺得股市升得太癲,例如去飛髮三九唔識七的理髮師係咁同你講股,仲話自己炒股賺咗好多錢的時候,睇番吓市盈率,如果升到好離譜,例如內地股市升到50、60倍,香港股市升到30、40倍時,可以開始減持部分長綫投資。

記住不用一注沽清,沽完再升又沽啲,每次沽一半,都可以有排沽,日本股市90年代有超級大泡沫,升到200倍市盈率,若日本人在50倍時沽清股票,見佢日日升,亦可能會好痛。

另一個策略就係一個「游水策略」,這是中綫投資策略,唔長唔短,我認為對一般散戶而言,低買優質股長揸(例如買指數基金),係較易處理的策略,相反叫散戶游水進出,唔係咁易處理,弄不好買咗貨賺少少走咗,追貨又要坐艇。咁我點解仲叫大家都諗諗「游水」的策略呢?

買股似量體裁衣

在一個持續大幅向上的升市中,唔游水好過游水,但在上落市中,買股長揸未必得,所以亦可考慮游吓水。這裏也可以講一個古仔,也是我去游真水時聽到。幾年前有一次去跑馬地一個富貴會所游水,聽到一個幾富貴的阿伯,講佢點買滙控,佢話:「大笨象今時不同往日,以往業績一年比一年好,股價持續向上,買佢坐住唔郁,加埋派息一年20% 回報好平常,但?家股價比較呆,坐住唔郁,成年到頭除咗收息,股價都無乜上落,所以我咪游下水囉,佢一年都會炒一兩次,通常在公布業績前開始炒,公布完業績無乜大突破就回,每次升到10%,我就沽啦,等低位再買番,游到一轉我賺10%,游兩轉賺20%,都叫做追到以前的回報㗎。」我當時諗富貴老伯日日對住股市呢個金魚缸,真係有啲研究,留意到大笨象開始弱化。

買股就好像量體裁衣一樣,要找適合自己的方法,我建議投資組合都係以長綫的長揸或中綫的游水為主,佔組合7成或以上,主要買指數股或巨股,其餘3成或以下是比較投機性的部分(年輕人想加大投機的比重,唔係唔得,但你要有輸清的準備)。

有些市況是逼人投機的,假設如今已是牛市第三期升到好癲時,你當然可以唔買股,但若要順勢買股時,也要明白買親都係投機,40、50倍市盈率,買幾好的股票都有投機的成分,咁就要硬守止蝕,兼且手風順食到咁上下時都要走啦。我講的投資方法,係細水長流,不要求年年倍升,只要求唔蝕兼有合理回報。 簡介

財經專欄名家陸羽仁,貴為企業CEO,周一至五在《頭條日報》開筆談股論市,深受讀者歡迎,更在頭條網開BLOG,分享投資心得,累積點擊率已突破七千萬人次。

www.hkheadline.com/blog/index.asp

沒有留言:

張貼留言