2010年6月28日 星期一

陸羽仁 - 男人野心別太大

網友大笨袋鼠提到佢和太太理財取向的分別,這似乎是幾普遍的現象。大笨袋鼠話:「袋鼠嫂(靚靚)對投資、投機無乜大興趣(正常佢唔睇陸羽仁),港鐵 (066)有息派就好開心。結婚時大笨有少少賭博傾向(始終單身過一段長時間,慣自己食自己,無乜掛賴),所以有日靚靚佢攞份《頭條》,叫我睇陸羽仁,當時大字標題好似係「賭窩輪輸死你」;所以我同靚靚講,大笨嗰份就攞去搏命(雖然相對都已經叫有不少投資成分及控制風險),佢嗰份就只係穩穩陣陣只買收息股、定期存款;touchwood一句,大笨PK咗都仲有靚靚一份生活。投機貓貓你應該好清楚,李維摩(大投機家)佢初期炒股輸上身,跟住問佢老闆借五舊水,去bucketshops翻身(亦係佢領悟出止蝕道理之處);其實佢後期幾次投機失敗,就係靠佢老婆個首飾盒翻身。」

男人好賭女性保守

我有一個觀察,就係男人通常會認自己買股叻,其實只係鍾意博、想一朝發達而已,有人投資、有人炒股炒輪、有人賭錢,但比較少人在銀行存定期。但相對地很多女人係唔投資或只作被動投資之人,佢哋自認唔識買股。(我只係講較多數,唔使話畀我聽有啲女人都好爛賭,或者有啲男人都好保守)我有一個觀察:男人太過 aggressive(大野心)。或者呢個係典型「肉食男」的表現,雖然?家愈來愈多「草食男」。

男人呢種愛好食肉、具野心的特性,相信係父系社會教化出來,社會界定咗男人要進取啲,要做一家之主,要賺錢養家,要乜要物。呢種心態投影在投資上面,就係男人自覺好識嘢,女人唔識嘢,男人識投資,女人唔識買股。

我以前講過一個例子,都有超過十年前,有一個我在餐廳食飯,旁邊一枱一男一女,應該是男女朋友也在吃飯,個女仔買咗滙控 (005),問個男仔,唔收現金利息,收以股代息好唔好,我記得滙控當時應該是50、60元左右,個男仔講一輪,就係話以股代息個定價點唔公平,通常會定高一兩毫子(我都唔知佢呢個理論啱唔啱),所以以股代息制唔過,個男仔講講吓就話滙控都買唔過,股價上落太少,他買一隻股仔,幾日都升幾成,買滙控無厘味道咁話。

食肉隨時一鋪清袋

唔知係唔係聽到呢個男仔講嘢太認叻,總覺得佢油頭粉面,並不可信,而個女仔青純可人,開始有少少為佢的前途而擔心。十多年過去,?家無法知道呢對男女買股的下文,但女仔即使長揸滙控至今,即使滙控表現如此不濟,但股價仲有賺,加埋收咗咁多年息,回報都有一倍以上。但個男人如果炒炒吓,炒到今日,到底是賺咗10倍,還是上上落落得個桔,甚至個桔都唔見埋呢?

聽大笨袋鼠平時講嘢,佢都係穩陣之人,買股應有合理回報,應該會好過女人買地鐵揸住唔郁。但有更多炒上炒落的男人,過咗10年、8年之後,回頭一望,會唔會發現自己的累積回報(或負回報),差過自己唔識投資的老婆呢?過分大野心,可以一鋪清袋。食草係唔係一定差過食肉呢?

沒有留言:

張貼留言