2010年2月22日 星期一

陸羽仁 - 投資心態不能歪

新年開始,陸羽仁想同大家講吓投資的態度,投

資要有「正心」,買股才能有收穫。

所謂正心,係心態要正,唔好歪,所謂心態歪,唔係話大家炒炒吓,而係話大家唔知自己做乜,唔知自己係投資定係投機。

網友Ccb在早前的提問係一個好例子,佢上周問我︰「陸老師︰今天重越20000點,咁早前在19400點左右買的貨,是否應在今天鎖定利潤呢?還是等到明天,甚或持貨過年?那些都是可以守的資金,謝謝指教。」

我覺得Ccb的思維有點混亂,點解佢啲策略咁怪?在19400點買了貨,到20000點,假設其持貨的表現與大市同步,有600點的利潤,即3%左右的獲利,本來投機有利潤離場唔出奇,點解佢又話有資金可「守」呢?若跌穿19400點的入貨位,佢又係唔係繼續守呢?

投機要鎖定利潤

佢呢個係一個奇怪策略,在19400點買貨,假設升10%和跌10%的機會均等,升可以升到21340點,跌可以跌到17460點,如果升3%就走,佢會唔會跌的時候卻又走去守呢?如果升的時候唔係見到有明顯危險食少少又走,但跌的時候又話有資金唔怕長期守,睇落好似「贏粒糖,輸間廠」的典型,咁樣買股好難贏噃。

因此,我當時咁答Ccb:「你問在19400點買的貨,應否在而家鎖定利潤,又話有資金可守。我覺你要先搞清楚觀念,在19400點買的貨,你想而家鎖定利潤,我假定你係以『投機的我』心態入市,否則唔會咁快諗住鎖定利潤,若短炒就唔好話有資金可守。

短炒唔需要做人世,唔好諗住守,正確態度應該係︰得就坐吓,唔得就走。我建議若短炒的盤,在低位買咗,最好等好消息出現時,即歐洲救希臘方案面世時,若個市大升就沽一半,鎖定部分利潤,剩餘可以睇吓,得就坐吓,先定止賺位,唔好走埋。不過若果你是『投資的我』,想法就完全不同,可以繼續持有。」

投資可耐心持有

Ccb 後來再回應話︰「謝謝老師解答,我的概念可能錯了,我想做『投資的我』,但卻壓根兒抱着『短炒』的心態呢。我是抱着這種心態投機的,即大跌時買入很難輸大錢的『大股』,然後在等反彈,若果彈不了,就視為『長綫投資』,從動機來說,我還是接近『投資的我』吧,只是以『投資』的角度限制自己『投資的我』的範圍而已。」

「大股」不等於安全

Ccb自己講得好啱,佢其實係炒大股,覺得大股安全啲而已,根本係炒作心態,但無炒作的技巧與紀律。我認為買股票首先要「正心」,心態要正,投資就投資,投機就投機,無謂騙自己,一個人可以同時做「投資的我」和「投機的我」,投機和投資的資金多少,最好一早定咗,唔好變來變去,唔好投機不成變投資。

沒有留言:

張貼留言