2010年2月25日 星期四

陸羽仁 - 無勁招樓照炒

昨日可謂新聞多籮籮,美國消費者信心低迷,美股杜指上日大跌100點,期指臨近結算,財爺又公佈預算案,每樣嘢都左右大市,港股在外圍沽壓中開市,最終收報20468點,跌155點,大市成交回落至540億元,股市在期指結算前夕有少少彈力,不致一瀉如注。

美國消費者信心指數意外地大幅下跌,投資者對美國經濟復甦憂慮重燃,打擊風險投資意願,美國國債再度成為避險工具,美元上升至八個月新高,大宗商品市場受壓,能源股及金融股成為拖累大市的主要元兇。

地主股愈講愈升

昨日支撐大市嘅係連續多日走強嘅本地地產股,要多得財爺的預算案沒有厲害招數打擊炒樓,地產股靠穩,恒指地產分類指數逆市上升0.5%,個股有升有跌。

財爺「鬍鬚曾」昨日宣讀2010年度財政預算案,由於呢個年度由預計有赤字變有盈餘,財爺點都要派吓糖、減吓稅、免全年差餉、免公屋一個月租、免商業登記費、派多一個月綜援和生果金,人人有得收少少,不過人人都話唔夠。除咗津貼貧童上網費之外,今次財爺派糖方向都有少少蕭規曹隨。

市場關注政府有無厲害的打壓樓市措施,結果財爺出咗啲「散招」,包括提高2000萬元以上的樓宇買賣印花稅0.5%至4.25%,勾地表上土地兩年勾唔出會推出來拍賣,部份土地限制只起細單位,並且研究活化市場上20幾萬間二手居屋。其實你睇地產股無跌就知,投資者普遍認為這些措施非常溫和,對樓市影響不大,我話直頭係將地產股頭頂懸劍放低咗。

去年特首公佈《施政報告》,無乜打壓樓市措施,事後被人嘈到暈,金管局馬上收緊2000萬以上豪宅按揭到六成,老實講,我都有少少擔心政府在政治壓力下會出重招打擊樓市,咁樣對股市都有衝擊,而家睇嚟政府暫時唔想大力做嘢。

有地產代理界大佬叫政府

「果斷大幅增加土地供應」,話咁先至可以壓低樓價。唔好意思講句,呢啲建議有少少「山草藥」的味道(噏得就噏),香港唔係未試過「果斷大幅增加土地供應」,喺 97年上任特首董伯伯推出85000政策,咪就係大幅增加供應囉,85000政策推出唔夠幾個月,樓市就大跌,呢個禍搞咗好幾年,董伯伯俾人閙到反肚,結果腳痛下台,香港經濟沉咗幾年。若果政府信咗呢啲建議,搞到樓市大插時,120萬業主唔知搵邊個投訴。

經濟發熱火上加油

大家唔好以為我認為財爺的樓市政策好得,實在剛好相反,我認為?家啲措施唔係好得,在資金氾濫利息低企下,阻唔到樓價再升。但我認為政府無辦法搞到啱啱好,搞得細力樓市無反應,搞得大力樓市泡沫隨時爆破(我認為個別地方已起晒泡,例如元朗10000元一呎的特色戶你話有無泡呀?),政府只能一路整吓色水,樓價升得太緊要時又作勢勒吓。?家呢個樓市,根本係一個焗炒格,但若果你係長線用家,長揸而唔係短炒的話,真係要諗清諗楚好唔好入市,後生仔買唔到樓唔使急,樓市有周期,跌得太殘會升,升得太顛最後會爆,有錢可以買吓股先。

我睇今年本地經濟隨時會過熱,因為大量基建定好在今年開始上馬,本來已會拉低失業,推高通脹,再加上歐美因經濟過冷要持續大量放水,單係美國已有1萬億美元銀行游資未借出街,放在聯儲局戶口收緊0.25厘低息,這些熱錢一遊到香港這些本來已經熱熱地的地區,自然係火上加油,今年都係炒作的世界囉。

hightea@hkheadline.com

沒有留言:

張貼留言