2010年2月23日 星期二

陸羽仁 - 麵粉貴過麵包時代又到

聯儲局上周五加貼現率,港股嚇到腳軟,恒指上周五勁挫近600點,但歐美股市死唔去,加上昨日內地農曆新年後復市亦無大跌,有利港股反彈,恒指收復上日大部份失地。恒指收報20377點,回升483點。大市交投仍然偏淡,但成交略為回升至439億元。

下午開市個市回咗啲,但一路賣地,一路反彈,結果塊將軍澳地由新地(016) 以33.7億高價投得,股市都跟住彈番高啲,成功投地的新地昨日漲2%至102.1元;地產股氣氛全線轉好。

地產股因賣地炒高

新地的元朗盤YohoMidtown賣到高價,美銀美林隨即上調新地2010年每股淨資產值預測3%至143元,主要反映YohoMidtown平均呎價較預期高很多,加上新地物業發展能見度大大改善,如今已鎖定今年70%賣樓收入,重申「買入」評級,目標價1 31元。

講番昨日賣地,今次拍賣的將軍澳66B區地皮,近住將軍澳站,最終由新地以3 3.7億元投得,投地場面激烈,最後階段由南豐同舉三號牌的不知名買家鬥個難分難解,最後由三號買家投得,事後先知係代表新地投得,由於新地在旁邊將軍澳地鐵站上蓋有地,兩塊地互相呼應發展,可塑性會大好多,起碼可以搭條天橋連到地鐵站,所以新地今次競投都係志在必得個隻,情況同早前信和(083)投馬鞍山地的情況一樣,當時信和主席黃志祥高價投得土地後,還要多謝行家支持,無將地價抬得太高。

新地呢塊地成交價每方呎樓面地價約4627元,較勾地價20億元高68.5%,市場原本預期將軍澳地皮拍賣價26億至34億元,新地差唔多要用上限價先至投到,將來起好樓唔賣到6000元一呎以上都無肉食。

?家將軍澳二手樓4000幾元仲有交易,所以?家係「麵粉價錢貴過麵包」,出現呢種情況,係發展商睇好後市的表現,你可以話樓市開始有啲過熱,亦可以話樓市未升完,呢種係杯水半空還是半滿的問題。有資深樓市投資者話,樓市和股市一樣,開始過熱後,還可以更熱,麵粉價錢貴過麵包後,會持續一段時間。

財爺無猛招打樓市

目前樓市遺留的阻力係明天公佈的財政預算案,要睇吓有無啲打擊樓市的厲害措施,不過高人話預算案無乜打擊樓市的猛招,唔會大力增加樓宇供應,唔會復建居屋,財爺只會出一啲細招,例如增加二千萬以上豪宅印花稅,會搞活一下居屋二手市場等。而家市場有少少擔心政府出招,你睇地產股股價都有啲窒窒地,但最後若見政府無勁招出場,又會再炒過。

高人話,?家利息咁低,鼓勵咗人入市買樓,睇市民對樓價的承受力,是睇供款佔家庭收入的比例,過去平均比例係53%,而家呢個比例只係38%,即係話好多人供樓無乜壓力。當然,若利息急升,例如最終升3厘去番「正常」水平,供款大增,承受比例會急升到47%,就好接近平均水平,當然若樓價再升,都會拉高供款和拉高這個比例。總之一句講晒,睇嚟政府短期不會大力增加樓市供應,短期仍是易升難跌,或者回吓又再上。不過長線啲睇,用8000元、9000元一呎去買元朗特色單位,就點睇都係貴咗啲啦。

內地股市昨日是虎年第一個交易日,雖然節前有加銀行存款準備金率消息,昨日都頂得住吓,更曾一度倒升,尾段回軟,上證綜指收3003點,小跌0.5%。內地股指期貨開始接受開戶,快將出場,有期指炒,股市的大時代又到啦。

沒有留言:

張貼留言